onsdag den 25. august 2021

Ekstremsport som kunstnerisk projekt

 

'Go Extreme': Jonas Pihl: 'Climb on Through' (detalje), 2021 (pressefotoKunsthal Aarhus)

»Hvis ikke man går til ekstremerne, er der ingen grund til at gå!« Jeg tillod mig lige at omskrive Asger Jorns berømte udsagn, men det går meget fint i spænd med en udstilling, der åbner ganske snart i Kunsthal Aarhus, der - som navnet antyder - er beliggende i Aarhus, nærmere bestemt på adressen J.M. Mørks Gade 13. 

Udstillingen har til hensigt at placere diverse ekstreme idrætsformer i en æstetisk og billedkunstnerisk kontekst, og det lyder unægteligt spændende, og det håber jeg også, at det er, da jeg har planlagt en anmeldelse af begivenheden. 'Go Extreme' åbner i kunsthallen lørdag d. 28. august, men jeg håber at kunne lave min egen lille private snigpræmiere dagen inden. 

Der kommer naturligvis meget mere om projektet her på blog'en senere.