lørdag den 14. august 2021

Sven Dalsgaard - det sene værk på Randers Kunstmuseum

 
























»Jeg er vokset op her i byen. I starten havde jeg nok lyst til noget andet og flytte til en by, hvor der skete noget mere. København for eksempel. Men da jeg først kom i gang, tænkte jeg ikke så meget over det, og så fandt jeg ud af, at det nok er her, det sker. For det er jo én selv, der får det til at ske«


Udtalelsen er fremsat af kunstneren Sven Dalsgaard (1914-1999) i et interview i dagbladet Information i 1997, og årsagen til, at jeg har søgt og fundet dette interview, er i forbindelse med noget research, jeg har foretaget, da jeg er i gang med en anmeldelse af udstillingen ' Sven Dalsgaard - Efterskrift', der på Randers Kunstmuseum nu og frem til d. 14. november kan opleves.


Det er fra netop denne udstilling, at billederne herover stammer. 


Interviewet med Dalsgaard i Information blev foretaget af Lisbeth Bonde.