onsdag den 20. oktober 2021

Hjerter til Turner

 

Som jeg selv gjorde i min anmeldelse, fremhæver Politikens anmelder den "legende udstillingsarkitektur" på Turner-udstillingen på ARoS. Her ses et antal akvareller gennem et cirkelrundt hul i en væg.

»Som det er tilfældet med god litteratur, kan gode malerier skærpe oplevelsen af livet og de fænomener, der omgiver mennesket. At gå tæt på Turners værker er som at gå tæt på livet. Super intenst, dramatisk og hidsigt. Lige så materielt som emotionelt«


Politikens kunstanmelder Mathias Kryger hilste jeg lige kort på ved pressemødet til udstillingen 'J.M.W. Turner - Sun is God' på kunstmuseet ARoS i Aarhus for nylig. 


Nu er både hans og min anmeldelse af udstillingen blevet publiceret i hver sin avis og det giver sammenlagt 11 stjerner/hjerter ud af 12 mulige. Det er ikke så dårligt! 


Og jeg behøver vel ikke, at nævne, at udstillingen, som Kryger anmelder under rubrikken "Turner var en spruttende dampmaskine af en maler", er voldsomt seværdig. 


Den varer frem til d. 6. marts 2022.