lørdag den 12. februar 2022

En storslået bog om en samler og en samling

 

På bagsiden af coveret på 'The Brask Collection' finder man denne tekst - og den er faktisk meget præcis.

Hvis man blot beskriver Jens-Peter Brask som ren og skær kunstsamler, er man desværre ude i en utilstrækkelig definering. 

Naturligvis optræder han ofte kunstfagligt i sin egenskab af samler, men på listen over aktiver finder man også kurator og ekspert, når der på TV skal anskueliggøres, hvad der sker på kunstscenen. 

Dette bør dog ikke lægge en skygge over, at Brask har en særdeles stor samling, som blandt andet bliver beskrevet i bogen 'The Brask Collection', hvor man kan se, hvilke kunstnere - og det er mange - som han har inkluderet i samlingen. 

Jeg har lige fået bogen tilsendt og jeg gloede da lige en ekstra gang, da jeg fik pakken udleveret på posthuset. 

Det er en stor sag - og en meget smuk én af slagsen. Jeg glæder mig til at nærstudere den her i løbet af den næste uge, hvor jeg faktisk har besluttet mig for at holde lidt vinterferie.