tirsdag den 15. august 2023

Sidste udkald for Berlin-bog

 

Et af de akvarel/oliepastelværker, der skulle have illustreret ’Berlin i blodet’.

»Det er et imponerende stykke arbejde, du har sendt til os. Det var så imponerende, at jeg tænkte, at vi skulle drøfte det på et møde, selv om vi faktisk ikke udgiver rejsebøger, men vi holder nu fast i vores udgivelsesprofil, og jeg må takke nej og nøjes med at ønske dig held og lykke med projektet«


Citatet herover stammer fra en mail, jeg har modtaget fra et førende dansk bogforlag som én i en række af afslag med henblik på et potentielt samarbejde med mit manuskript til en bog med titlen ’Berlin i blodet’. 


Jeg er nået til en konklusion, der går ud på, at forlagsbranchen for mig er umulig at navigere i. Jeg ved ganske enkelt ikke, hvad jeg skal gribe og gøre i med henblik på at få bogen udgivet. 


Gode bekendte har givet mig gode råd, hvilket blot har forvirret mig endnu mere, så derfor må jeg desværre krybe til korset og erkende, at ’Berlin i blodet’ aldrig bliver publiceret. 


Det synes jeg naturligvis er ærgerligt, da det er en super god bog. Og jeg må vel vide det, da jeg både har skrevet og læst den. 


I øvrigt er den ikke entydig at betragte som en ”rejsebog”.