onsdag den 16. oktober 2024

Ny opgave - nu som teateranmelder

 

Et stillfoto fra forestillingen ’Asger Jorn – Vild kærlighed og fri kunst’, som opføres indtil d. 3. november i Jysk Musikteater. Scenen fremstiller tilsyneladende Asger Jorn personificeret af skuespilleren Mathias Flint iagttage det vævede billedtæppe ’Den lange rejse’. (foto: Thomas Juul)

Redaktøren på webmediet KulturInformation, Jesper Hillestrøm, er en person, der ser muligheder frem for begrænsninger. 

For nylig tilbød jeg min assistance til portalen som kunstanmelder med udgangspunkt i det midt- og østjyske, hvor jeg har min fysiske base. 

Tilbuddet blev modtaget med glæde og siden har jeg beskrevet en del kunstudstillinger til mediet. 

Hillestrøm er imidlertid en redaktør, som kan se potentiale i at have en anmelder i mit område, så han forespurgte forleden dag, om det var en opgave for mig at anmelde musicalen ’Asger Jorn – Vild kærlighed og fri kunst’, som fra d. 19. oktober bliver spillet i Jysk Musikteater i Silkeborg. 

»Hvis du kan skaffe mig en billet«, var min umiddelbare reaktion til redaktøren, som ikke er en person, der ligger på den lade side. Få timer senere lå der to billetter til premieren på forestillingen i min indbakke. 

Nu glæder jeg mig blot til at se forestillingen og derefter forhåbentligt at skrive et par kritiske ord om begivenheden.