søndag den 26. september 2021

Kunstens version af arbejdsliv

 











Jeg vil tro, at en del af de kunstnere, som for tiden er repræsenteret på udstillingen 'Work it Out' på Kunsten Museum of Modern Art i Aalborg, aldrig nogen sinde har været i en situation, hvor de har været tvunget til at stå op klokken lort om morgenen med henblik på at udføre et rutinepræget job i en produktionsvirksomhed. 

Jeg aner det ikke? Måske har alle brugt deres tid og energi på at skabe kunst?? 

Mange spørgsmål trænger sig på, og ikke mindst i relation til udstillingens titel, som mere relaterer sig til problemløsning frem for at romantisere problematikken vedrørende mere eller mindre fast arbejde. 

Jeg er lige nu i gang med en anmeldelse af udstillingen, og et så komplekst projekt bør naturligvis beskrives grundigt. 

Problemet er blot, at der er så mange værker på udstillingen af mere eller mindre relevant karakter, at det er svært at beskrive den i et objektivt og klart perspektiv. 

Det er, hvad jeg arbejder på lige for tiden, og I skal ikke have ondt af mig. Jeg har selv valgt den metier, og så må jeg vel også tage udfordringerne i samme rækkefølge, som de dukker op. 

'Work it Out' kan ses på Kunsten i Aalborg frem til d. 16. januar 2022.