søndag den 5. september 2021

Tunick-event i Herning ændret i sidste øjeblik


For nylig kunne jeg her på blog'en skrive om en event, der skulle finde sted ved kunstmuseet HEART i Herning, hvor den amerikanske fotograf Spencer Tunick, som laver værker med flere nøgne personer forskellige steder i verden, havde sat begivenheden i scene med hvidmalede deltagere. 

Udsigten til at skulle males hvid med efterfølgende tur tilbage til Søhøjlandet i nymalet tilstand, og i øvrigt med min smukke - nu - brune teint skjult bag et lag maling afstedkom, at jeg ikke deltog i arrangementet, som dog blev ændret i udtrykket, da den famøse maling ikke kunne tilvejebringes i Herning. 

I stedet ændrede man konceptet således, at man nu brugte et antal hvide lagner som staffage. 

Havde jeg vidst dét, tror jeg, at jeg havde investeret en lørdag eftermiddag på det fine museum i Herning. Pokkers Også...