søndag den 22. januar 2023

Art Herning - hvorfor nu det?

 

Galleri Tom Christoffersen, København, deltager i Art Herning blandt andet med dette maleri af Allan Otte: 'Landskab (du ved hvem du er)', 2022. Akryl på plade. 43,8 x 70,8 cm.(foto: Galleri Tom Christoffersen)

Spørgsmålet er relevant, da netop Art Herning er kendetegnet ved, at denne kunstmesse hvert år ligner sig selv til forveksling. 

Jeg har dog ikke desto mindre besøgt messen stort set hver gang i de seneste mange år, og jeg kan såmænd udmærket stille spørgsmålet endnu en gang. 

Jeg tror, det bunder i et behov for lige at få slået en sludder af med diverse personer inden for kunstverdenen - og så er det forholdsvist nemt at komme ud til Herning Kongrescenter, som danner ramme om arrangementet efter, at kunstmessen i 2022 fandt sted i det store messecenter lidt uden for Herning Centrum. 

Jeg har lovet mig selv denne gang, at fokusere mere på de udstillede kunstværker frem for small talk. 

Det lover jeg mig selv hvert år... Art Herning finder sted i dagene 27.-29. januar.