mandag den 1. april 2024

En dementi

 

I går kunne jeg på det sociale medie Facebook fortælle, at jeg er blevet hyret som kunstanmelder på den britiske avis The Guardian, hvor jeg efter planen skulle anmelde og kritisere udstillinger på det europæiske kontinent.

Ved hjælp af AI ville mine tekster herefter blive oversat til læsbart engelsk og efterfølgende publiceret i avisen.

Nu vil jeg lige for en ordens skyld minde om, at i går var - foruden 2. Påskedag - 1. april, og langt de fleste kommentarer, som ofte var både morsomme og veloplagte, tog da også afsæt i denne kendsgerning.

Til de, som røg i med begge ben, og hoppede på limpinden, vil jeg blot tilføje et dybfølt og hjerteligt undskyld for at falde for fristelsen og levere en aprilsnar, som nemt kunne være i overensstemmelse med sandheden.