mandag den 1. april 2024

Nye versioner af gamle historier

 




Det er vel almindeligt udbredt i kunsthistorien, at kunstnere så at sige har ”genbrugt” motiver i alternative versioner. 

Et af de mest ikoniske eksempler er Edvard Munchs flere udgaver af ’Skriget’, som vistnok er blevet udført ved hjælp af adskillige metoder. 

Således har jeg selv netop anskaffet mig nogle nye ”fine-linere”, da alle de gamle med passende diameter ganske enkelt var slidt op. 

Dette har inspireret mig til at tage et forhåbentligt kvalificeret blik på arbejder i skitsebøgerne med henblik på at lave nye versioner ved hjælp af det nye redskab. 

Motiverne stammer fra en østjysk strand samt lokaliteter i nærheden af Berlin. 

Jeg kreerer måske nogle flere, hvis jeg gider; men helt sikkert er det, at pennene kommer i spil hen over foråret og sommeren, så der er forhåbentligt noget at se frem til. 

Ikke mindst for mig selv!