torsdag den 25. marts 2021

Planlægning

 

Maleri af kunstnerens, som alle kender, men ingen ved, hvem er: HuskMitNavn (foto: Charlotte Fogh Gallery)


Da det blev offentliggjort, at landets museer og kunsthaller kunne genåbne d. 21. april, fik jeg travlt med at prøve at skabe et overblik over, hvilke udstillinger, som jeg skal forholde mig til, når tiden er inde. 

Jeg har allerede skrevet to anmeldelser, der umiddelbart kan afsendes, men det giver næsten sig selv, at der åbner et større antal nye udstillinger, når genåbningen er en realitet. 

Her har jeg valgt at prioritere Albert Mertz-udstillingen på Holstebro Kunstmuseum. Den kan ses frem til d. 16. maj, og den bliver ikke forlænget. 

En udstilling, der belyser afrikansk samtidskunst på ARoS skulle være åbnet i de dage, hvor disse linjer skrives, men den kan til gengæld ses helt frem til d. 24. oktober. 

Udstillingen 'Kryptomania' med værker af Mie Mørkeberg på kunstmuseet Trapholt kan ses helt frem til d. 28. november, så her er der tilsvarende tid at løbe på. 

Jeg bør også nævne den store Herning og omegn-begivenhed 'Socle du Monde', der åbner d. 5. juni; men så er det sommer, og tingene begynder forhåbentligt at normalisere sig i forhold til covid-19. 

Heldigvis er der stadig her i april aktuelle kunstudstillinger, hvilket gælder gallerierne og her åbner Charlotte Fogh Gallery d. 13. april en udstilling med HuskMitNavn i nye lokaler i Aarhus centrum. Denne udstilling får også en vurdering med på vejen.