søndag den 11. april 2021

Genåbningen nærmer sig

 

HuskMitNavn: 'Back to Nature (Again)', 20121. Akryl på lærred, 120 x 160 cm. (pressefoto: Charlotte Fogh Gallery)


Den 21. april er en dato, jeg tror rigtig mange udstillingsinstitutioner glæder sig til. Ikke mindst kunsthallerne og museerne har været fanget i et svært dilemma med udstillinger, man gerne ville vise, men som det desværre ikke har været muligt at lukke publikum ind til. 

Nu lysner det imidlertid! Det kommer også til at påvirke min hverdag, og jeg har planlagt flere udstillingsbesøg inden for de næste uger. 

Først er det en soloudstilling med kunstneren alle kender, men ingen ved, hvem er: HuskMitNavn kan snart ses hos Charlotte Fogh Gallery i Aarhus. 

Så besøger jeg Holstebro Kunstmuseum, der - når museet åbner - viser en udstilling med kunstneren, der kogte alt ned til de to primærfarver rød og blå, Albert Mertz, og den udstilling kan ses indtil den 16. maj, så den kan lige nå at blive anmeldt. 

Jeg har anmeldelser liggende af Miró & Jorn på Museum Jorn og de to aktuelle og heldigvis forlængede udstillinger i Viborg Kunsthal, så der bliver noget at sende til redaktionen på et større dansk dagblad i den næste tid. 

More to follow, som man siger...