fredag den 15. juli 2022

Kvikt besøg på det nyrenoverede kunstmuseum i Vejen









Jeg har stort set altid haft en stor forkærlighed for Vejen Kunstmuseum, da det i mine øjne er et museum, der altid har fremstået som et kunstmuseum bør. 

Derfor var jeg også spændt på, hvordan museet i dag ser ud efter tilføjelsen af en ny tilbygning. 

Det blev dog et hurtigt besøg i det genåbnede museum, da museet er næsten umuligt at finde, da man fra Vejen Kommunes side ikke har fundet det ulejligheden værd at foretage en kvalificeret skiltning, som måske kunne vise et potentielt publikum frem til lokaliteten. 

Således havde jeg cirka et kvarter til at bese museets nye miljø, og dette korte besøg kunne have varet det dobbelte, hvis jeg havde kunnet finde vej. 

Fra stationsbygningen i Vejen er det ganske nemt at finde Vejen Kunstmuseum, men i bil er det umuligt. 

Samtidig er der ingen beskrivelser af de udstillede værker, men det skal tilskrives, at man har haft en vandskade lige op til genåbningen, så det kan jeg udtrykke en vis forståelse for. 

Jeg glæder mig imidlertid til at besøge museet igen, når der er mere tid til rådighed.