søndag den 31. juli 2022

Den sidste nedtælling

Truende skyer over Prenzlauer Berg i Berlin

Når disse linjer skrives, er der mindre end 24 timer til jeg befinder mig med udsigten, som bliver defineret på billedet herover. 

Det er taget i 2016 på balkonen ved en lejlighed i Prenzlauer Berg i Berlin, da jeg dengang fik tildelt et legatophold netop der, og nu har jeg igen fået tildelt ophold på stedet og jeg glæder mig naturligvis helt vidt til at illustrere steder i Berlin. 

Jeg har besøgt byen adskillige gange og mener dermed, at jeg er helt klar til at beskrive byen ud fra mine egne oplevelser, som dog oftest har afsæt i metropolens åndehuller og afkroge. 

Med andre ord: Jeg har planlagt et kombineret male- og skriveophold, og jeg vil denne gang være alene i hele august måned. 

Jeg bør nævne, at lejligheden tilhører Jyllands-Postens Fond, og jeg lover fondet, at jeg ikke spilder min tid dernede. 

Jeg opdaterer naturligvis mine oplevelser på blog'en her under hele opholdet.