fredag den 18. november 2022

Årsskifteudstilling i Morsø Kunstforening af 1961

 


Nye malerier, som blandt andet kan ses på Årsskifteudstillingen hos Morsø Kunstforening af 1961

Kunstforeningen har, som det fremgår af navnet, en lang historie, og den blev i sin tid blandt andet skabt på foranledning af forfatteren Knud Sørensen, der boede i langt hovedparten af sit liv på Mors. 

Knud Sørensen døde desværre for nylig, men heldigvis nåede jeg at træffe forfatteren for nogle år siden, og det var en meget stor oplevelse. 

Når den såkaldte Årsskifteudstilling åbner i Morsø Kunstforenings lokaler på adressen Holmen 7C i Nykøbing Mors vil jeg være blandt udstillerne sammen med Jens GalschiøtKræsten Kusk, Poul Erik Bermann, Jens Kristian Kærgaard og smykkevirksomheden Odgaard. 

Udstillingen er usædvanlig i kraft af, at publikum kan erhverve sig de udstillede værker på stedet, og hvad det kan give af udfordringer, har jeg ikke så meget begreb om. Jeg kan blot her fortælle, at udstillingen åbner lørdag d. 26. november kl. 11.00. 

Jeg deltager blandt andet med nogle nye malerier fra i år, som ikke tidligere er blevet udstillet.