torsdag den 15. februar 2024

Webcroquis

 






Det er efterhånden mange år siden, jeg fysisk har deltaget i et croquistegningsarrangement. 

Jeg har ellers både deltaget aktivt og undervist i disciplinen, men for nyligt ”faldt jeg over” en syret og ret surrealistisk teaterforestilling på videoportalen vimeo.com, og det kendetegnende ved denne forestilling var, at danserne og statisterne i stor udstrækning optrådte nøgne, hvilket inspirerede mig til at tage hul på disciplinen ”webcroquis”. 

Jeg ”frøs” billedet og satte det analoge stopur til to minutter for at udfordre mig selv, og det kom der de seks tegninger ud af, som kan ses herover. 

Senere ville jeg lave nogle flere, men da viste det sig, at filmen var fjernet fra platformen. 

Måske laver jeg nogle andre senere; eller også var det blot et enkeltstående tilfælde?