fredag den 24. december 2021

Sidste iagttagelser på 2021


Installationsfoto fra udstillingen i Pakhuset i Viborg med den grafiske serie i baggrunden

Fra åbningen af udstillingen i Galleri Arte i Lildstrand (foto: Annette Smed)

Nu har jeg beskæftiget mig en smule med året, der stille og roligt rinder ud, og jeg vil blot lige nævne to udstillinger, som jeg foretog i 2021. 

Først var det i august separatudstillingen hos Galleri Arte i Lildstrand i Thy, hvor jeg udstillede i august. Her havde jeg mulighed for at vise mine nyeste grafiske arbejder samt et større antal malerier, som for de flestes vedkommende ikke havde været vist tidligere. 

Udstillingen gik godt. Der var stor interesse for især mine akvareller, hvilket glædede mig meget. Der kom tillige positiv respons på grafikken og maleriet, så det var en fin oplevelse at udstille ude i næstyderste klitrække. 

Gallerist Pier Maria Andersen har i øvrigt store planer med udstillingsstedet, som står foran en udvidelse; men det vender jeg tilbage med senere. 

Der skulle imidlertid ikke gå lang tid, før jeg igen var udstillingsaktuel. I september udstillede jeg således et større antal malerier og faktisk den samme serie af grafiske arbejder, som jeg havde vist på Galleri Arte. 

Disse værker blev suppleret med et antal kombinerede akvarel- og oliepastelarbejder, og denne udstilling i Pakhuset i Viborg var væsentlig afvigende på flere punkter fra den første udstilling. Den var meget klar i udtrykket, og det var mig en stor glæde, at museumsleder ved Skovgaard Museet, Anne-Mette Villumsen, åbnede udstillingen med en endog ganske veloplagt åbningstale. 

Samtidigt var det en fornøjelse at samarbejde med dygtige folk fra Viborg Kunstforening, som arrangerede udstillingen.