torsdag den 2. december 2021

ARoS endnu en gang

 

Der er tilsyneladende tryk på farven hos Hrafnhildur Arnardóttir med kunstnernavnet Shoplifter (foto: Magnus Unhar)

Den første seriøse skriveopgave, jeg havde, var i 2004, da jeg blev bedt om til Kunstbazarens Magazine at skrive en artikel om et nyt kunstmuseum, der skulle åbne i Aarhus. 

Det var naturligvis ARoS, og den første anmeldelse, jeg skrev for Kunstavisen i 2008, var baseret på en udstilling på ARoS, og da jeg debuterede for godt syv år siden som anmelder på Jyllands-Posten, var det med udgangspunkt i udstillingen 'Something Strange This Way' med kunstnerduoen Cardiff & Miller på samme museum. 

Jeg runder kunståret 2021 af med en dobbeltudstilling på - ARoS. Museet er svært at komme udenom. 

Det drejer sig om to udstillinger i museets store sal for skiftende udstillinger, hvor man snart kan se 'Hypernature' og 'Digital Descending' med henholdsvis islandske Hrafnhildur Arnardóttir/Shoplifter og kinesiske Lu Yang. 

Det lyder eksotisk, må jeg nok sige, og hvad disse ganske sikkert fremtrædende repræsentanter for samtidskunsten har på hjerte, vil jeg naturligvis vende tilbage med, da en anmeldelse allerede er under planlægning. 

Begge udstillinger kan ses frem til d. 24. april 2022.