onsdag den 29. december 2021

Da en kunstanmeldelse kom på forsiden

 

2021 vil blive husket som året, hvor én af mine anmeldelser kom på forsiden af Jyllands-Posten ledsaget af et foto af Joachim Ladefoged..

Her mellem jul og nytår mødte jeg en bekendt fra den journalistiske branche, og han var i sin aktive karriere ansat ved samme blad-koncern, som jeg selv agerer i, når jeg skriver kunstanmeldelser. 

Han var ganske fornøjet på mine vegne over, at en af mine anmeldelser i 2021 havde nået forsiden af avisen. 

Det har jeg muligvis ikke tænkt så meget over; men da jeg alligevel kom til at tænke efter, må jeg sige, at det absolut ikke er hverdagskost, at én af mine anmeldelser kommer på forsiden. Faktisk er det første gang, det skete tirsdag d. 19. oktober. 

Temaet var den fantastiske udstilling på ARoS med J.M.W. Turner, og den fik naturligvis seks stjerner i Jyllands-Posten.