mandag den 20. december 2021

Tilbageblik på 2021 #5

 




Jeg fremhævede blandt andet udstillingsarkitekturen i min anmeldelse af Turner-udstillingen 'Sun is God' på ARoS.

»Når jeg ikke tøver med at beskrive Turner-udstillingen på Aros som blændende, er det ikke mindst i lyset af en sjælden eksemplarisk udstillingsarkitektur, som omkranser helheden på i en sofistikeret og raffineret atmosfære. Værkerne får lov at leve i harmoni med rummet, hvor vægtekster og elektroniske apparater ikke fylder en krig. Fortællingen om klangbunden i J.M.W. Turners fænomenale og skelsættende værk rulles helt fabelagtigt ud på Aros, og så må denne anmelder naturligvis drysse maksimum antal stjerner ud over en tidløs kunstner og hans påstand om solens guddommelighed«


Når jeg gennemgår årets bedste udstillinger, er det umuligt at komme udenom J.M.W. Turner-udstillingen 'Sun is God' på ARoS


Her har vi måske at gøre med den bedste udstilling, som jeg har oplevet i 2021 - kort og godt. 


Desværre er museet lukket ned på grund af de aktuelle restriktioner, men jeg håber, at det bliver muligt at åbne igen, således at endnu flere får mulighed for at se denne fantastiske udstilling, inden den slutter d. 6. marts 2022.