tirsdag den 31. januar 2023

Ny redaktør for Liv og Kultur på Jyllands-Posten

 

Rikke Bekker, som fra 1. marts skal være redaktør for Liv og Kultur på Jyllands-Posten (foto: Katrine Becher Damkjær)

Pr. 1. marts 2023 placerer til den tid 51-årige Rikke Bekker sig i redaktørstolen for Liv og Kultur på Jyllands-Posten. 

Det kan man læse på Fyns Amts Avis' hjemmeside, og det er netop fra en stilling på dette medie, Bekker indtil udgangen af februar har fungeret som chefredaktør. 

Hun har dog sidste arbejdsdag på Fyns Amts Avis, som nu skal i gang med at finde en ny chefredaktør, d. 8. februar, hvorefter hun på sigt rykker teltpælene til Aarhus.

Nedtælling til Sherman

 

Cindy ShermanUntitled #622, 2021. Gobelin. 285 x 214 cm. (foto Robert Wedemeyer)

»Vævning af billedtæpper er historisk set kendt for sin vigtighed og varighed som officielle portrætter eller scener, der traditionelt er blevet skabt til de kongelige, adelen og de rige. Sherman afslører det absurde og perversiteten i at transformere noget, der ellers betragtes som noget flygtigt, og indskrive det i en ny tilstand af historisk ophøjethed og bestandighed«


Citatet er hentet fra pressemeddelelsen til udstillingen 'Cindy Sherman - Tapestries', der kan ses på ARoS i Aarhus i perioden 4. februar-5. juni 2023. 


Fotografen Cindy Sherman (født 1954) har brugt det æteriske selfie-medie og gjort det monumentalt som store gobeliner, og hvad det indebærer, vil jeg finde ud af, når museet holder pressemøde om ikke så længe.

mandag den 30. januar 2023

Årsskifteudstilling slut - og i Kunstavisen

 

Da malerierne stadig var placeret på væggene i Morsø Kunstforenings smukke lokaler (foto: Annette Smed)

»Lars Svanholms billeder er mest fra Silkeborgsøerne og af mennesker på en strand. De er alle umiddelbart tilgængelige, men de har stor styrke i deres atmosfære og skildring af øjeblikke -  nogle ikke uden humor«


Årsskifteudstillingen hos Morsø Kunstforening af 1961, som jeg deltog i, er netop slut.


Værkerne er alle pillet ned og transporteret tilbage til værkstedet i Silkeborg, men inden nåede Lasse Højgaard lige at skrive en artikel/anmeldelse af udstillingen i Kunstavisen, og det er naturligvis derfra, citatet herover stammer... 


Man kan læse hele teksten herunder.




lørdag den 28. januar 2023

Fem stjerner til Glasmuseet

 

Jeg var selv ret imponeret over Bjørn Friborgs værker, da jeg besøgte Glasmuseet med henblik på at anmelde udstillingen 'In the Making'.

»...Bjørn Friborg, der udstiller store vaser, som er blevet overhældt med varmere glas, som får dem til at ligne en mellemting mellem en blomsteropsats fra Versailles-slottet og noget, der falder sammen på to minutter. Hans værker er på grænsen af det kitschede, synes jeg, men kan så læse mig frem til, at det kræver tre mand at skabe hvert værk i løbet af nul komma fem, og pludselig fremstår de både smukke og næsten overnaturlige«


Politikens anmelder Lars Hedebo Olsen har besøgt Glasmuseet i Ebeltoft og under rubrikken "Her er glasset helt fyldt" giver han fem stjerner til udstillingen 'In the Making', som kan ses frem til d. 16. april.

torsdag den 26. januar 2023

Det bliver sommer igen

 



Men indtil da lever jeg lidt på minderne om sommeren, der var. 


Lige nu i januar måned er det koldt og gråt, og så må man mindes og længes...


Nye udstillinger i Viborg Kunsthal

 

Eksempel på fotografi fra Sofie Amalie Klougarts udstilling 'Sites for Myths' (pressefoto: Viborg Kunsthal)

Så vidt jeg kan se, er det to vidt forskellige udstillinger, jeg i skrivende stund kan se frem til at opleve i Viborg Kunsthal. 

På kunsthallens hjemmeside kan man således læse om udstillingen 'Sites for Myths' med fotografiske kunstværker af Sofie Amalie Klougart»Med nye værker udforsker Klougart de mytiske steder og undersøger, hvordan deres overvældende historier om storhed og fald, tab og besættelse danner en oplagt grobund for mytedannelser«. 

Jeg håber blot, at disse "undersøgelser" har skabt grundlag for kvalificerede fotografier. 

Om brasilianske Carolina Ponte og Pedro Varelas udstilling 'Enredada' hedder det, at de »arbejder med konstruktioner af plots og spind, som er beregnet på at fange tilskueren i deres fortællinger og former, konstrueret med forskellige materialer«

Begge udstillinger kan ses frem til d. 7. maj - og så er det forhåbentligt forår.

onsdag den 25. januar 2023

Prøvetryk

 


Uden titel (Grosser Müggelsee og Teufelssee). Koldnål på Zerkall kobbertrykpapir

Der skulle en fotosession på værkstedet med en professionel fotograf til, inden jeg fik mig taget samme til at foretage de første prøvetryk af en serie grafiske arbejder, jeg har arbejdet med her i begyndelsen af 2023. 

Der er flere tryk undervejs, men foreløbigt handler det om et par koldnålsraderinger, der har afsæt i mit besøg i Berlin i august 2022.

tirsdag den 24. januar 2023

Ejner Nielsen på Vejen Kunstmuseum

 

Ejnar Nielsen: 'Landskab fra Gjern' (foto: Vejen Kunstmuseum)

»Mens den franske hovedstad Paris var den europæiske kunstverdens omdrejningspunkt, fandt Ejnar Nielsen sit "Paris" i den midtjyske landsby Gjern, halvanden times kørsel fra Vejen. Dér malede han i 1890'ernes midte sine uforglemmelige skildringer af dødsmærkede unge mennesker - hans tidlige hovedværker. I mødet med deres livssituation kom den unge kunstner til at stå ansigt til ansigt med døden og livets store spørgsmål«


Når Vejen nævnes i teksten herover, er det fordi, at den er et uddrag af pressemeddelelsen i forbindelse med en udstilling med værker af maleren Ejnar Nielsen (1872-1956), som åbner på Vejen Kunstmuseum i begyndelsen af februar. 


Udstillingen har kunnet ses på Den Hirschsprungske Samling i København sidste år og her fik den fremragende anmeldelser af blandt andet Jyllands-Postens kunstanmelder, der begavede udstillingen med fem stjerner. 


Af samme årsag er jeg desværre afskåret fra at anmelde udstillingen i Vejen, men jeg skal helt sikkert se den og den varer frem til d. 6. august, så mon ikke jeg når det?

søndag den 22. januar 2023

Art Herning - hvorfor nu det?

 

Galleri Tom Christoffersen, København, deltager i Art Herning blandt andet med dette maleri af Allan Otte: 'Landskab (du ved hvem du er)', 2022. Akryl på plade. 43,8 x 70,8 cm.(foto: Galleri Tom Christoffersen)

Spørgsmålet er relevant, da netop Art Herning er kendetegnet ved, at denne kunstmesse hvert år ligner sig selv til forveksling. 

Jeg har dog ikke desto mindre besøgt messen stort set hver gang i de seneste mange år, og jeg kan såmænd udmærket stille spørgsmålet endnu en gang. 

Jeg tror, det bunder i et behov for lige at få slået en sludder af med diverse personer inden for kunstverdenen - og så er det forholdsvist nemt at komme ud til Herning Kongrescenter, som danner ramme om arrangementet efter, at kunstmessen i 2022 fandt sted i det store messecenter lidt uden for Herning Centrum. 

Jeg har lovet mig selv denne gang, at fokusere mere på de udstillede kunstværker frem for small talk. 

Det lover jeg mig selv hvert år... Art Herning finder sted i dagene 27.-29. januar.

torsdag den 19. januar 2023

Malene Landgreen på Trapholt

 

Jeg holder lige en kort pause i min udarbejdelse af en anmeldelse af udstillingen 'Flow of Change' med værker af billedkunstneren Malene Landgreen på Trapholt i Kolding, og det simpelthen fordi jeg lige vil opdatere bloggen her med oplysningen om, at udstillingen nu er åben for publikum. 

Jeg kan kort fortælle, at udstillingen består af fire særskilte afsnit, som hver især har deres eget udtryk, og det er nok usædvanligt i en kontekst, der indbefatter en anerkendt kunstner fra Landgreens generation. Hun er født i 1962. 

Der er lavet en kort videosekvens, hvor Landgreen fortæller om sine metoder og sine værker - og denne lille film kan ses herover.

tirsdag den 17. januar 2023

Lidt om Julie Rokkjær Birch

 

Julie Rokkjær Birch på sin nuværende arbejdsplads KØN - Gender Museum Denmark (foto: Kasper Heden)

Jeg er af kulturredaktøren på Midtjyllands Avis blevet bedt om en udtalelse i forbindelse med Julie Rokkjær Birch som ny museumsdirektør for Museum Jorn fra d. 1. april:


»Det er muligt, at valget på Julie Rokkjær Birch som ny direktør for Museum Jorn for nogle ikke virker som det mest logiske?

Jeg har blandt andet i dag mødt et tidligere bestyrelsesmedlem af museet, som ikke var klar over, hvem hun er.

 

Det kan man for så vidt undre sig over, da Julie Rokkjær Birch har været et væsentligt indslag i den kulturelle debat i den senere tid - blandt andet i den avis, jeg selv leverer anmeldelser til - nemlig Jyllands-Posten.

 

Er valget af Birch overraskende, er det ikke desto mindre både modigt og klogt. Hun har i kraft af sit engagement som direktør for Kvindemuseet i Aarhus genfødt institutionen gennem en transformationsproces, hvoraf museet KØN opstod.

 

Det var der mange meninger om og debatten rasede. Julie Rokkjær Birch viste ved den lejlighed handlekraft og formåede at legitimere denne proces, og i samme moment kan man rolig sige, at hun ikke er konfliktsky.

 

Det sidste kan være en glimrende egenskab som direktør for et kunstmuseum, der ikke ligefrem er kendt for et specielt højt formidlingsniveau.

 

Her tror jeg, at Birch sætter en ny og mere offensiv dagsorden - ikke mindst i formidlingen af planerne for et nyt kunstmuseum i Silkeborg, som bliver en ganske stor opgave at gennemføre.

 

Jeg kender Birch som en person med stærke holdninger, så blandt andet derfor ser jeg valget af hende som direktør som en styrkelse af museets profil«.

Statens Museum for Kunst skal have ny direktør

 

Statens Museum for Kunst skal finde en afløser for Mikkel Bogh på direktørposten (foto: SMK)

Bedst som Statens Museum for Kunst havde offentliggjort et besøgstal på imponerende 492.579, melder museets direktør Mikkel Bogh ud, at han fratræder posten som direktør for museet ved udgangen af april 2023. 

På det tidspunkt har Bogh fungeret som direktør for museet i præcis ni år, og således har han taget konsekvensen af tesen om, at en direktør for en stor museumsvirksomhed ikke skal gro fast i direktørstolen alt for længe. 

På sin LinkedIn-profil udtrykker Mikkel Bogh blandt andet følgende: »Mine ni år på SMK har været turbulente, intense, sjove og ekstremt lærerige - indimellem også hårde. Sådan er gamet jo. Men sikke en fantastisk arbejdsplads SMK er, sikke fine og højt kompetente kolleger jeg har haft gennem årene her«. 

Allerede nu kan spekulationerne begynde vedrørende, hvem der skal være ny direktør for nationalgalleriet.

mandag den 16. januar 2023

Julie Rokkjær Birch ny direktør for Museum Jorn

 

Julie Rokkjær Birch (pressefoto)

Museum Jorn i Silkeborg har udnævnt museets nye direktør, og det bliver direktør for museet KØN i Aarhus, Julie Rokkjær Birch, der overtager posten efter Jacob Thage

Julie Rokkjær Birch er en person, der ikke er bange for udfordringer - og dem kan der komme mange af på Museum Jorn, der for længe siden har annonceret, at man arbejder på at få bygget et nyt museum centralt i Silkeborg. 

Blæst var der også om den kommende museumsdirektør, da hun for nyligt ændrede identiteten på Kvindemuseet i Aarhus til KØN, som faldt en del for brystet. 

Hun udtaler i forbindelse med sin udnævnelse: »Jeg glæder mig til at bruge min energi på nye spændende planer for Museum Jorn. Der er gennem årene blevet gjort et beundringsværdigt stykke arbejde på museet, som takket være stærke støtter har fået et flot internationalt niveau«

Julie Rokkjær Birch er 39 år gammel og uddannet cand.mag. i nordisk sprog, litteratur og kunsthistorie fra Aarhus Universitet.

Hun tiltræder stillingen på Museum Jorn d. 1. april.

Ebeltoft bekræftes som glassets by

 










I skrivende stund er det ganske få minutter siden, jeg afsendte en anmeldelse af udstillingen 'In the Making', som forleden dag åbnede på Glasmuseet i Ebeltoft, der hermed bekræftes som "glassets by". 

Der er ti kunstnere repræsenteret på udstillingen, og det er altid en udfordring at anmelde gruppeudstillinger med adskillige deltagere. 

Hvem skal man fremhæve og hvem skal man undlade i beskrivelsen? 

Jeg valgte aktuelt at give en lille (mere er der ikke plads til) kommentar til hver enkel kunstner, så sol og vind således deles ligeligt mellem de udstillende. 

Det kræver nogle anslag og på den måde er det vanskeligt at komme helt ud i detaljerne i en udstilling, der faktisk rummer adskillige greb af pædagogisk og formidlende karakter. 

For eksempel er formidlingsteksterne forbilledligt forarbejdet af Ned Cantrell, som har ladet sig inspirere af tekster skrevet med kridt på den gammeldags sorte tavle. 

Et tableau med adskillige værktøjer giver tillige udstillingen en dimension, men det er som bekendt værkerne, der tegner en kunstudstilling, hvilket naturligvis også gælder den aktuelle, som kan ses på Glasmuseet frem til den 16. april.

torsdag den 12. januar 2023

Jerichau på Museum Jorn

 

Jens Adolf Jerichau var en væsentlig kunstner inden for ekspressivt maleri i begyndelsen af 1900-tallet: 'Drageløver', 1914-15 (foto: Museum Jorn)

»I denne præsentation af Museum Jorns samling af Jerichaus værker og arkivalier rettes fokus på Jerichau som brydningsfigur. Præsentationen formidler en dramatisk kunstnerkarriere, der endte med et tragisk selvmord«


For et års tid siden kunne man se en udstilling - 'Jerichau - De store tider er inde' - på Louisiana i Humlebæk. 


Jens Adolf Jerichau (1890-1926) blev, som tallene afslører, ikke særlig gammel, og derfor er det faktisk imponerende at opleve, hvor stor en produktion, han havde. 


En del af disse værker befinder sig i Museum Jorns samling i Silkeborg, og netop denne samling er omdrejningspunktet i en særudstilling med og om Jerichau. 


Museum Jorn er som bekendt et bemærkelsesværdigt museum i kraft af, at man i årevis har holdt lukket fra midten af december og frem til midt i januar. 


Museet genåbner imidlertid med Jerichau-udstillingen, som kan ses helt frem til d. 16. december 2023. 


Det er et udsnit af Museum Jorns formidlingstekst om udstillingen, man kan læse foroven.

tirsdag den 10. januar 2023

Stærk generation af glaskunstnere

 

'In the Making': Karen Nyholm, 'Earthline', 2021 (pressefotoGlasmuseet Ebeltoft)

»De ti kunstnere, som er repræsenteret i udstillingen, tilhører en stærk generation af yngre glaskunstnere, der alle arbejder professionelt med glas. Spændvidden er stor og emnerne mange«


Glaskunst har en tendens til at styre under den kunstbaserede radar, og det har jeg - må jeg sige i al beskedenhed - rådet bod på i kraft af, at jeg efterhånden har anmeldt en del udstillinger på Glasmuseet i Ebeltoft, og det er netop fra dette museums pressemeddelelse i anledning af en ny udstilling 'In the Making', som åbner ganske snart i det fine museum, jeg har hentet citatet.


Jeg har faktisk sådan ret spontant besluttet mig for at besøge udstillingen når den åbner fredag d. 13. januar. 


Som det fremgår af teksten, rummer udstillingen værker af nogle af landets fremmeste glaskunstnere, så det kan kun blive godt, skulle jeg mene. 


Udstillingen kan ses frem til d. 16. april.

mandag den 9. januar 2023

Dramatiske landskaber i Pakhuset i Viborg

 

Eksempel på et af Henrik Martensens malerier (foto: Galerie Luttebeker)

»Jeg oplever naturen som et sted fyldt med magi og spiritualitet, og det er der, jeg henter det meste af min inspiration til mine billeder«


Så enkelt kan det sådan set siges, og det er faktisk helt befriende at slippe for at læse en pseudoakademisk svada af teoretiske vendinger pakket ind i filosofiske nørderier, når en kunstner, som her maleren Henrik Martensen, skal beskrive sine værker, der - kan jeg vist godt insinuere - har et præcist og klassisk udgangspunkt i landskabsmaleriet. 


Når jeg på denne blog fremhæver Martensen, er det fordi, jeg netop har modtaget en indbydelse til kunstnerens næste udstilling, som finder sted i Pakhuset i Viborg, hvor nogle vil vide, at Viborg Kunstforenings udstillinger finder sted. 


Det har jeg selv nydt godt af i 2021, da jeg med kyndig hjælp fra kunstforeningens repræsentanter lavede en soloudstilling, som jeg i al beskedenhed vil beskrive som ret vellykket. 


Nu er det imidlertid Henrik Martensen, der har fyldt væggene i de smukke, gamle lokaler med ofte dramatiske landskaber, og det sker med fernisering fredag d. 20. januar kl. 16:00.

lørdag den 7. januar 2023

Ny kunstnerisk leder af Kunstpakhuset i Ikast

 

Zanda Jankovska (foto fra Kunstpakhusets Facebook-profil)

Gennem de seneste mange år har Kunstpakhuset med praktisk beliggenhed ved stationen i Ikast præsenteret en perlerække af udstillinger med især kunstnere fra den danske samtidskunstscene. 

Dette er sket under kyndig ledelse af kunsthistorikeren Bente Jensen, der dog her ved indgangen til 2023 overlader styringen til en ny kunstnerisk leder. 

Så vidt jeg har kunne "snage" mig frem til er kunsthistorikeren Zanda Jankovska født og opvokset i Letland, hvor hun også har fået sin indledende kunstfaglige uddannelse. 

Senere har hun fortsat sit uddannelsesforløb blandt andet i Spanien og på Syddansk Universitet, hvor hun har studeret Kulturel Sociologi. 

Sideløbende har hun haft flere engagementer ved diverse danske udstillingsinstitutioner og hendes baggrund har faktisk ifølge hendes LinkedIn-profil gjort hende i stand til at beherske hele fem sprog - heriblandt naturligvis dansk, foruden engelsk, lettisk, spansk og russisk. 

Jankovska bliver præsenteret i Kunstpakhuset i forbindelse med årets første udstilling, som i skrivende stund er under installation. 

Jeg havde faktisk planlagt en anmeldelse af Nina K. Ekmans udstilling 'Fading', der åbner lørdag d. 14. januar, men en anden opgave viste sig redaktionelt mere presserende. Jeg vil følge Kunstpakhusets program tæt fremadrettet.

torsdag den 5. januar 2023

Debatten raser om et nyt kunstmuseum i Silkeborg

 

Således har Museum Jorn i samarbejde med tegnestuen Arkitema valgt at illustrere drømmen om et nyt kunstmuseum i Silkeborg (illustration: Arkitema)

Med jævne mellemrum bliver der publiceret debatindlæg i Midtjyllands Avis vedrørende planerne for et nyt kunstmuseum i Silkeborg. 

Dette nye museum skal med en planlagt placering ved søfronten afløse det eksisterende Museum Jorn, som ifølge museets - i øvrigt afgående - direktør Jacob Thage er utidssvarende og alt for lille til at rumme den store samling, som kun bliver større. 

Jeg fandt en artikel, der blev bragt i Aarhus-sektionen af Jyllands-Posten fra d. 22. december 2021, og her skitserer netop Jacob Thage planerne for JP Aarhus' journalister og omstændighederne vedrørende de økonomiske aspekter ved byggeriet. 

Langt de fleste, der deltager i debatten, er stik imod et nyt museumsbyggeri blandt andet begrundet i, at Asger Jorn som international, kunsthistorisk personlighed har en marginal betydning. 

Dette kan man mene om, hvad man vil; men jeg kom desværre til at skrive et kort indlæg på Midtjyllands Avis' Facebook-profil, hvor det måske kunne forstås således, at jeg er tilhænger af et nyt museum. 

Det fik avisens debatredaktør til at henvende sig til mig som deltager i en fejde på ord med en modstander af museumsprojektet. 

Til alt held fik jeg forklaret den venlige journalist, at jeg ikke har en egentlig holdning til projektet, da jeg ikke er bekendt med forventningerne til, hvad et nyt museum skal repræsentere. 

Hvis jeg imidlertid skal iklæde mig den såkaldte "ja-hat", bør det være ud fra en præmis om, at man nytænker museets rolle som kunstmuseum og tager et opgør med museets identitet som et rent Jorn-museum. 

Her er jeg naturligvis klar over, at jeg vil forarge mange, som mener, at Museum Jorn ikke kan gentænkes, men hvis ikke et nyt byggeri skulle danne grundlag for et identitetsopgør, hvad skulle så kunne? 

Det er tillige vigtigt at pege på tilstedeværelsen af Per Kirkeby i forbindelse med museets profil. 

Hvordan man kan arbejde med museets identitet, har jeg selvfølgelig gjort mig nogle tanker om, men dem vælger jeg at holde for mig selv, og jeg føler mig i den forbindelse ret overbevist om, at ingen har tænkt sig at spørge mig, hvad jeg mener. 

Museum Jorn har vinterlukket for tiden, og den tradition holder man stædigt i live, og det virker ærlig talt lidt inkonsekvent, at man med dét signal samtidigt holder drømmen om et storstilet museumsprojekt i live. 

Men jeg følger naturligvis slagets gang, og ser samtidig frem til, at Museum Jorn vel ganske snart præsenterer museets nye direktør.

onsdag den 4. januar 2023

Pæne besøgstal på museerne

 

Trapholt viste i 2022 blandt andet Erik A. Frandsens udstilling 'Giottos metode'.

»Vi er meget stolte over det høje besøgstal, som vidner om, at Trapholt er et populært sted at besøge for både danskere og turister«


Udtalelsen er fremsat helt tilbage i november 2022 af museets direktør Karen Grøn, da det stod klart, at kunst- og designmuseet Trapholt i Kolding ville slå den tidligere publikumsrekord fra 2019, hvor 98.631 personer besøgte Trapholt. 


Der er ingen tvivl om, at anmelderroste udstillinger med Erik A. Frandsen og ikke mindst den farverige satsning med Verner Panton har givet det smukt beliggende museum ved Kolding Fjord et besøgsboost


Trapholt står dog ikke alene med fine besøgstal. I dagens udgave af Politiken kan man læse, at Statens Museum for Kunst har haft 492.579 gæster i 2022, hvilket muligvis kan tilskrives en stor udstilling med Henri Matisse i hovedrollen. 


ARoS i Aarhus har haft 514.332 gæster i udstillingerne, om hvilket museets direktør Rebecca Matthews i Jyllands-Postens Aarhus-sektion udtaler»Vi sætter barren højt, og samlet set synes vi selv, at vi har sammensat et program, der vil begejstre og gøre gæsterne nysgerrige. Derfor har vi også en forventning om at tiltrække endnu flere besøgende i 2023«. 


ARoS rundede 2022 af med at præsentere programmet for 2023 ved et storstilet arrangement. 


Noget sådant kunne de øvrige kunstmuseer i regionen tage ved lære af. Det har således været umuligt for mig at finde ud af ved besøg på museernes websites, hvilke udstillinger HEART i Herning og Museum Jorn i Silkeborg viser i 2023.

mandag den 2. januar 2023

Corfitzen i Ikast

 

Niels Corfitzen: 'Listening to a World of Waves' (fotoGalleriet Jørgen Østergaard)

Da jeg for snart mange år siden udstillede med jævne mellemrum hos CopenhArt Gallery i København, lærte jeg den dengang unge kunstner Niels Corfitzen (født 1980) at kende. 

Siden har jeg fulgt ham og deltaget i udstillingsåbninger, når han har udstillet hos Galleriet Jørgen Østergaard i Ikast. Det har her ikke været usædvanligt med udsolgte udstillinger, når Corfitzen har været på programmet. 

Lørdag d. skyder galleriet i Ikast således det nye år i gang med en endnu en soloudstilling med værker af Corfitzen, som kan ses frem til d. 5. februar.