”Der er langt fra danske Hardy Brix og LarsSvanholms habile nordiske ekspressionisme, der for Svanholms vedkommende kan give mindelser om Per Kirkeby, til Chikako Hayakawas små og sparsomt bemalede akvareller og miniatureskulpturer, og om værkerne beriger hinanden er et åbent spørgsmål, som ikke skal besvares her”. Sådan beskriver Uwe Max Jensen bl.a. udstillingen i forlængelse af ’Den Internationale Workshop for Billedkunstnere’ i Herning Folkeblad. Han fremhæver, at kunstnerne har brugt de tre uger til at skabe en særdeles mangfoldig udstilling.
Uwe Max Jensen fremhæver Gudjon Ketilsons bidrag som et stærkt og interessant værk, hvorimod han betegner kinesiske Lei Hongs værk som mere eksotisk stimulerende end egentligt kunstnerisk fængende. Personligt er jeg faktisk enig i begge iagttagelser. Sammenkoblingen mellem mig og Kirkeby er dog ved at være lidt irriterende; men det er såmænd rigtigt, at vi begge har inspirationen i det samme nordiske univers, selv om jeg nok finder mine umiddelbare referencer andre steder.
Mangfoldigheden er også hovedtemaet i Søren Rahbæks reportage i Vejle Amts Folkeblad. Han interesserer sig mærkbart for værkernes priser. Bl.a. undrer han sig over, at Zhou Jin Huas store maleri skal koste 74.500, hvilket – i hans øjne – diskvalificerer det som salgsvare.
”Danmark er i år repræsenteret af Hardy Brix, Tine Hind og Lars Svanholm, der viser værker i vanlig høj kvalitet”, hedder det desuden i Rahbæks artikel. Alt i alt får workshoppen god spalteplads i de to lokalaviser – og dét er bestemt tilfredsstillende.
Uwe Max Jensen fremhæver Gudjon Ketilsons bidrag som et stærkt og interessant værk, hvorimod han betegner kinesiske Lei Hongs værk som mere eksotisk stimulerende end egentligt kunstnerisk fængende. Personligt er jeg faktisk enig i begge iagttagelser. Sammenkoblingen mellem mig og Kirkeby er dog ved at være lidt irriterende; men det er såmænd rigtigt, at vi begge har inspirationen i det samme nordiske univers, selv om jeg nok finder mine umiddelbare referencer andre steder.
Mangfoldigheden er også hovedtemaet i Søren Rahbæks reportage i Vejle Amts Folkeblad. Han interesserer sig mærkbart for værkernes priser. Bl.a. undrer han sig over, at Zhou Jin Huas store maleri skal koste 74.500, hvilket – i hans øjne – diskvalificerer det som salgsvare.
”Danmark er i år repræsenteret af Hardy Brix, Tine Hind og Lars Svanholm, der viser værker i vanlig høj kvalitet”, hedder det desuden i Rahbæks artikel. Alt i alt får workshoppen god spalteplads i de to lokalaviser – og dét er bestemt tilfredsstillende.