”Nogle gange skal kunstfagligheden
have højere ambitioner og ikke undervurdere, men opdrage sit publikum. Det er
derfor ærgerligt, at museet kun valgte at annoncere Tony Matelli i kataloget for Aarhus Festuge, ligesom de på
museets stand på Art Copenhagen i Forum for nylig alene fremhævede Matelli ved siden af Edvard Munch, når de burde være stolte
af noget helt andet”
I sin anmeldelese af udstillingerne på Aros
i Weekendavisen, undrer Line Rosenvinge sig over, at man fra museets side i
diverse formidlingsmaterialer har fremhævet Tony Matelli’s stort anlagte udstilling på museet og stort set
negligeret udstillingen med værker af Kaspar Bonnén.
Det er også den udstilling, som Rosenvinge antyder i slutningen af citatet, som
kan læses herover.
Dermed får hun også forklaret avisens læsere, at hun finder
Matelli (og tidligere Tony Oursler) stærkt overvurderet som kunstner, hvorimod hun
finder udstillingen og iscenesættelsen af Kaspar Bonnén stærkt anbefalelsesværdig.
Jeg sad selv og studerede
nogle gengivelser af den italienske konceptkunstner Michelangelo Pistoletti; og ham kunne jeg faktisk godt tænke mig at se på
et dansk kunstmuseum, men det ser ud som om museumsfolkene ret konsekvent kigger
tværs over Atlanten, når kunstnere skal udvælges til store
udstillinger.