Kunstkvadriennalen U-TURN er blevet beskrevet i både dagspresse og på diverse kunstportaler på internettet. Bl.a. på kunsten.nu, som har beskæftiget sig massivt med begivenheden.
Søndag den 2. november aflagde U-TURN så et besøg i Århus Kunstbygning. Denne satellit viste bl.a. Lilibeth Cuenca Rasmussens fremragende performance ’Never Mind Pollock (women on painting)’.
Titlen er flertydig og rummer muligvis en reference til Sex Pistols-pladen ‘Never Mind the Bullocks’. At kunstneren har en kønspolitisk dagsorden er der vist ikke nogen tvivl om; men modsat, hvad man ofte ser på dén scene, var denne performance både humoristisk og ironisk på samme tid.
Der kom faktisk et værk ud af anstrengelserne; men hvad der sker med dét, står hen i det uvisse. ”Det bli’r vel smidt ud?” sagde kunstneren til mig, da jeg lige havde mulighed for at tale med hende, inden jeg tog hjem fra Århus.
Søndag den 2. november aflagde U-TURN så et besøg i Århus Kunstbygning. Denne satellit viste bl.a. Lilibeth Cuenca Rasmussens fremragende performance ’Never Mind Pollock (women on painting)’.
Titlen er flertydig og rummer muligvis en reference til Sex Pistols-pladen ‘Never Mind the Bullocks’. At kunstneren har en kønspolitisk dagsorden er der vist ikke nogen tvivl om; men modsat, hvad man ofte ser på dén scene, var denne performance både humoristisk og ironisk på samme tid.
Der kom faktisk et værk ud af anstrengelserne; men hvad der sker med dét, står hen i det uvisse. ”Det bli’r vel smidt ud?” sagde kunstneren til mig, da jeg lige havde mulighed for at tale med hende, inden jeg tog hjem fra Århus.