Søren Behncke er ikke uddannet på noget akademi. Faktisk står der tegneserietegner og reklamemand på hans CV. Dvs. indtil han for nogle ganske få år siden begyndte at producere street-art i det forholdsvist skrøbelige og uprætientøse materiale, bølgepap. Siden har han brugt pappet i alle mulige og umulige sammenhænge. Bl.a. har han forarbejdet modeller af forskelligt elektrisk værktøj i pap, som han så efterfølgende har malet lyserødt for at hædre den utrættelige handy-woman – og i øvrigt sætte byggemarkedernes udvalg af stadigt nyudviklede gadgets i forum.
Helt over gevind gik det, da Behncke producerede en Ferguson-traktor i bølgepap i forholdet 1:1. Den blev for nogle få år siden købt af daværende direktør for Novo Nordisk, Mads Øvlisen, og den står nu fast på koncernens hovedafdeling. Altså bortset fra når den er udlånt til udstilling, som det er tilfældet lige nu, hvor den kan ses på ”Papfars” udstilling i Kunstmuseet ARoS’ vestgalleri.
Udstillingen har fået den lidt pudsige titel ’Candle with Hare’, som er en kommentar til teksten på mange af de papemballager, der danner udgangspunkt for Behnckes materialevalg. Der er i høj grad tale om en udstilling, der bør behandles med nænsomhed. Handle with care! Så er det sagt!!
For at sikre sig, at det ikke kun er pap og pjank det hele, bør man nok lige tage sig tid til at besigtige udstillingen, som varer frem til begyndelsen af december. Er der for øvrigt nogen, der har tænkt på, at seven-eleven akkurat lige så godt kunne have været nine-eleven?