Kulturmonitor beskriver blandt andet tyveriet af Marco Evaristtis værk 'Rolexgate' fra kunstmuseet Trapholt i Kolding (foto: Trapholt)
I skrivende stund har jeg netop modtaget en mail, der refererer til et nyt medie for kultur.
Musik, film, scene, kunst, litteratur og kulturpolitik behandles journalistisk på portalen Kulturmonitor.
Efter en seks ugers prøveperiode koster det kr. 299,- pr. måned i abonnement, og for dét beløb for man fri adgang til portalens journalistiske stof samt et dagligt nyhedsbrev i sin indbakke.
Der er en ting, jeg blot ikke forstår! Hvorfor kan man ikke lave et sådant tiltag ved hjælp af sponsormidler og dermed gøre materialet frit tilgængeligt for alle kulturinteresserede?
Det har faktisk været muligt for musikfolket at producere og publicere et trykt magasin - GAFFA, som også findes online, kvit og frit for brugerne.
Når det er sagt, er det naturligvis glimrende, at der nu kommer et magasin, der samler de kulturelle tråde - og forhåbentligt i en lidt mere tilgængelig form, end man oplever det på de mange fagligt orienterede portaler, som for det meste er meget specifikke i forhold til enkelte fagområder.